Copywriting

Copywritingu se aktivně věnuji od roku 2012 a za tu dobu jsem napsala spoustu normostran.

Cenu textu zjistíte v "Ceníku copywritingu".

Abyste si udělali lepší představu, jak vlastně píšu, provozuji tento blog.


Kontaktovat mě můžete na e-mailu: janafojtikova@post.cz

2018/06/30

SEO - optimalizace pro internetové vyhledávače

SEO. Ne, není to zaklínadlo. I když pro mnohé je SEO alfou a omegou jejich pracovní činnosti. Optimalizace webu pro vyhledávače. Když si vytvoříte své vlastní webové stránky a úspěšně je uložíte na internet, udělali jste sice první a zásadní krok k tomu, aby se o vás svět dozvěděl, ale bez kvalitního obsahu se stejně neobejdete. Své stránky proto budete muset nakrmit spoustou slov, obrázků, videí tak umně sekládanými, aby vám přilákaly co největší počet návštěvníků. A návštěvníci, to je přeci váš hlavní cíl. Protože oni vám mohou přinést zisk. A to je jen začátek práce na optimalizaci vašeho webu. Těch kroků, které budete ke správnému SEO udělat, je podstatně více.

Boj o pozice ve vyhledávačích

Aby se o vás případní návštěvníci vůbec dozvěděli, je prvotním cílem majitelů webových stránek, aby se zrovna ten jejich web zobrazoval na prvních pozicích ve vyhledávačích. O získání nejlepší pozice se právě snaží ono zaklínadlo z úvodu našeho článu - SEO. Hodnocení důležitosti webů provádějí seomaty - automatizované technické stroje - kterým musíte předložit svůj kvalitně zpracovaný a unikátní obsah, aby vás posunul na přední příčky.

Internetový vyhledávač za účinné pomoci robotů v různých časových obdobích stahuje obsah stránek jednotlivých webů a dalších dokumentů, které následně analyzuje, indexuje a ukládá je do databáze. Algoritmus této činnosti je přitom přísně střežený, takže každý SEO specialista se může pouze domnívat, že tento mechanismu dobře odpozoroval a rozumí mu natolik, aby mohl poskytovat adekvátní služby svým zákazníkům.

Techniky SEO se snaží těmto algoritmům vyjít vstříc a ruku v ruce s tímto také počítají se zvyklostmi a návyky uživatelů stránek, jelikož větší část jich při hledání věnuje pozornost jen několika prvním odkazům. Díky tomuto SEO specialisté používají řadu metod, jak pozice webů zlepšit.

SEO metody, které pomáhají webům v pozicích ve vyhledávačích výš a výš:

  • kvalitní a unikátní obsah
  • normové předpisy HTML značek
  • používání titulku, nadpisů a popisů
  • krátká a neměnná URL adresa

Budování zpětných odkazů

Hodnocení stránky zvyšuje, pokud je na ni odkazováno z jiných webů. Linkbuilding, což je cizí název právě pro budování zpětných odkazů, zvyšuje návštěvnost webů a budují jejích oblíbenost na internetu. Zpětný odkaz je takový, který je umístěný na cizím webu, ale přitom svojí přímou URL odkazuje na web váš.

Existuje několik možností, jak získat odkazy, které vašemu webu pomohou se jeho kladným hodnocením:

  • nákup zpětných odkazů v odpovídající kvalitě
  • plán budování odkazů formou úspěšné strategie
  • výměna odkazů s relevantními weby
  • registrace do katalogů
  • psaní PR článků
  • tvorba blogů
  • diskusní fóra
  • inzertní portály.

Pomáhají sociální sítě SEO?

Sociální nebo komunitní síť je služba internetu, která registrovaným  umožňuje spolu komunikovat, vytvářet veřejný profil, sdílet informace, fotografie, videa apod. Sociální sítě mají mezi jejich uživateli natolik velkou oblíbenost, že je dnes již běžné, že počet jejich členů se počítá na celém světě na miliony. A nevyužít toto tak silné společenství lidí k prezentaci svojí firmy, webu, blogu by bylo velkou škodou. Zejména Google klade větší důraz na šíření obsahu na sociálních sítích, a pokud je obsah webu sdílen a komentován na sociálních sítích, tak je to i vyšší indikátor jeho kvality. Pár zajímavostí o sociální síti LinkedIn si přečtěte tady.

Nástroje pro správu internetových stránek

Aby se mohlo porovnat provedení SEO metod na webu s návštěvností, existuje několik užitečných nástrojů pro získání statistických údajů. Nejznámější a asi nejpoužívanější je nástroj od Googlu, a to Google Analytics, který podává informace o uživatelích. Získáme díky němu přehled o nejčastěji navštěvovaných stránkách, odkud uživatelé přišli, jak se po stránkách pohybují, kam odcházejí.